NO
|
Bildiri Başlığı
|
Yazarlar
|
1
|
YABANCI DİL OLARAK TÜRKÇE ÖĞRETİMİNDE “-Dık” VE “-An” SIFAT FİİL EKİYLE YAPILAN CÜMLE BİRLEŞTİRMELERİNİ CÜMLE ÖGESİ VE ZAMAN EKİNE GÖRE İNCELEME
|
Şeyda YEŞİLYURT
|
2
|
NCI DİL OLARAK TÜRKÇE ÖĞRENENLERE YÖNELİK ÜST BİLİŞSEL DİNLEME FARKINDALIĞI ANKETİ: TÜRKÇEYE UYARLAMA ÇALIŞMASI
|
Hatice ALTUNKAYA
|
3
|
YABANCI DİL OLARAK TÜRKÇE ÖĞRENENLERE YÖNELİK MOTİVASYON ENGELLERİ ANKETİ: TÜRKÇEYE UYARLAMA ÇALIŞMASI
|
Hatice ALTUNKAYA
Emrah BOYLU
|
4
|
1915’TE İSTANBUL ALMAN OKULUNDA YABANCILARA TÜRKÇE ÖĞRETİMİ: TÜRKİSCHES LESEBUCH FÜR DEUTSCHE KİTABI
|
Ersoy TOPUZKANAMIŞ
|
5
|
ABANCI DİL OLARAK TÜRKÇE ÖĞRETİMİNDE VE KÜLTÜR AKTARIMINDA ÇİZGİ FİLMLERİN ROLÜ: TRT ÇOCUK VE TRT DİYANET ÖRNEĞİ
|
Yunus MUCAN
|
6
|
KIRGIZ ÖĞRENCİLERİNE AD DURUM EKLERİNİ ÖĞRETİRKEN GÖRÜLEN SORUNLAR
|
Sibel BARCIN
|
7
|
Yabancılara Türkçe Öğretimi Süreçlerinde Barış Manço Şarkılarının Kullanılması
|
Önder ÇANGAL
Beyza KOÇ
|
8
|
YABANCILARA TÜRKÇE ÖĞRETİMİNDE YENİ BİR BECERİ OLARAK DEYİMLER
|
Bilal BAĞLAN
|
9
|
YABANCILARA TÜRKÇE ÖĞRETİMİNDE SINIF İÇİ KOMPOZİSYON UYGULAMALARI VE SINIFTA/ SINAVDA KOMPOZİSYON K ĞIDININ DEĞERLENDİRİLMESİ
|
Fatih ÇELİK
|
10
|
PİCTES TÜRKÇE DİL YETERLİKLERİNE YÖNELİK PROGRAM VE ÖLÇEK GELİŞTİRME ÇALIŞTAYI RAPORUNUN DEĞERLENDİRİLMESİ
|
Yusuf SÜLÜKÇÜ
Orhan SAVAŞ
|
11
|
TEMEL TÜRKÇE’DE BELİRTME VE YÖNELME HÂL EKLERİNİN YABANCI ÖĞRENCİLER ÜZERİNDE ETKİSİ
|
Kemal GÖZ
Özlem ONAT
|
12
|
YABANCILARA TÜRKÇE ÖĞRETİMİ SETLERİNİN DİNLEME KAYITLARINDA GELECEK ZAMAN EKİNİN SESLETİMİ
|
Nimet CEYLAN
|
13
|
Türkçenin Yabancı Dil Olarak Öğretiminde B2 Düzey Yazma Becerisine Yönelik Metin Uyarlamaları
|
Memet ABUKAN
|
14
|
Uluslararası Öğrencilerin Yazma Becerilerine Dair Bir Değerlendirme
|
Seyfullah ÖZTÜRK
Ömer SARAÇ
|
15
|
İZMİR YABANCILAR İÇİN TÜRKÇE DERS KİTABININ DİLLER İÇİN AVRUPA ORTAK ÖNERİLER ÇERÇEVESİ A1 SEVİYESİ KONUŞMA BECERİSİNE UYGUNLUĞU
|
Mesut GÜN
Ramazan CÖMERT
|
16
|
YABANCI DİL OLARAK TÜRKÇE ÖĞRETİMİNDE KULLANILAN DERS KİTAPLARINDAKİ OKUMA METİNLERİNDE ATASÖZÜ VE DEYİMLERİN DAĞILIMI: YEDİ İKLİM ÖRNEĞİ
|
Mesut GÜN
Burak İKİZÇINAR
|
17
|
OSMANLI DÖNEMİ’NDE MATBAADA BASILAN İLK YABANCILARA TÜRKÇE ÖĞRETİMİ KİTABI ÜZERİNE
|
Nurşat BİÇER
Yakup ALAN
|
18
|
YUNUS EMRE ENSTİTÜSÜ C1 DÜZEYİ DERS KİTAPLARINDAKİ YAZMA BECERİSİ ETKİNLİKLERİNİN KAZANIMLAR VE AB DİL PORTFOLYOSU AÇISINDAN DEĞERLENDİRİLMESİ
|
Ramazan ŞİMŞEK
|
19
|
A1 DÜZEYİ TÜRKÇE ÖĞRETİMİ İÇİN YENİ BİR OYUN: YATTI KALKTI
|
SAİT ÖZER
|
20
|
YABANCI DİL OLARAK TÜRKÇE ÖĞRETİMİNDE BAŞLANGIÇ DÜZEYİNDE DİL BİLGİSİ YAPILARINDAN İYELİK EKLERİNİN, AD DURUM EKLERİNİN VE TAMLAMALARIN OYUNLARLA ÖĞRETİMİ
|
Hülya ÇEVİRME
Süheyla KOÇAK
|
21
|
ORTA VE İLERİ SEVİYEDE SEMANTİK YAKLAŞIMLA DİL BİLGİSİ ÖĞRETİMİ
|
Cavit IŞIK
|
22
|
6-10 YAŞ ARASI ÇİFT DİLLİ FRANSIZCA-TÜRKÇE VE TEK DİLLİ TÜRKÇE VE FRANSIZCA KONUŞAN ÇOCUKLARDA KELİME GELİŞİMİ
|
Betül ERTEK
|
23
|
YABANCILARA TÜRKÇE ÖĞRETİMİNDE MESNEVİLERDEN YARARLANMA
|
Meheddin İSPİR
|
24
|
TÜRKÇENİN YABANCI DİL OLARAK ÖĞRETİMİNDE İLETİŞİMSEL YAKLAŞIMIN KULLANILMASI HAKKINDA ÖĞRENCİ GÖRÜŞLERİ
|
İlayda KAYA
|
25
|
YABANCI DİL OLARAK TÜRKÇE ÖĞRENENLERİN DİNLEME KONUŞMA OKUMA YAZMA BECERİLERİNE YÖNELİK ALGILARI
|
Birsen DOĞAR
|
26
|
YABANCI DİL OLARAK TÜRKÇE ÖĞRETİMİNDE DİNLEME BECERİSİ İÇİN HAZIRLANAN METİN SONU SORULARI ÜZERİNE BİR İNCELEME -YEDİ İKLİM TÜRKÇE VE YENİ HİTİT B2 DERS KİTABI ÖRNEĞİNDE-
|
Dilek KOCAYANAK
|
27
|
YABANCILARA TÜRKÇE ÖĞRETİMİNDE BİREYSEL FARKLILIKLARI DİKKATE ALMA VE BU BAĞLAMDA KARŞILAŞILAN BAZI KÜLTÜREL TEMELLİ SORUNLAR
|
Aydın GÖKTAŞ
|
28
|
YABANCILARA TÜRKÇE ÖĞRETİMİNDE DİNLENEBİLİRLİK (LISTENABILITY) ÇALIŞMALARINDAN YARARLANMA
|
Hüsnü ÖZALTUN
İlhan ERDEM
|
29
|
YABANCI DİL OLARAK TÜRKÇE ÖĞRETİMİ ALANINA
PSİKODİLBİLİMSEL AÇIDAN BAKIŞ
|
Sümeyra AYIK
|
30
|
YABANCI DİL OLARAK TÜRKÇE ÖĞRENEN ÖĞRENCİLERİN KELİME ÖĞRENME STRATEJİLERİ İLE YAZMA ÖZ YETERLİK ALGILARI ARASINDAKİ İLİŞKİ
|
Betül DEMİREL
Bircan EYÜP
|
31
|
YABANCI DİL OLARAK TÜRKÇE ÖĞRENEN ÖĞRENCİLERİN “TÜRKÇE” KAVRAMINA İLİŞKİN ALGILARININ İNCELENMESİ
|
Ahmet Zeki GÜVEN
Uğur ÖZBİLEN
Emrullah BANAZ
|
32
|
YABANCI DİL OLARAK TÜRKÇE ÖĞRETİMİ ALANINDAKİ GÜNCEL SORUNLAR
|
Aykut ÇELİK
|
33
|
YABANCI DİL OLARAK TÜRKÇE ÖĞRENENLERİN KONUŞMA KAYGILARI İLE TÜRKÇE BAŞARILARI ARASINDAKİ İLİŞKİ
|
Hasan KAVRUK Hasan KURNAZ
|
34
|
YABANCILARA TÜRKÇE ÖĞRETİMİNDE DİL VE KÜLTÜR AKTARIM ARACI OLARAK ATASÖZLERİ VE DEYİMLERİN KULLANIMI: GAZİ ÜNİVERSİTESİ TÖMER YABANCILAR İÇİN TÜRKÇE VE ANKARA ÜNİVERSİTESİ TÖMER YENİ HİTİT TÜRKÇE KİTAP SETLERİ ÖRNEKLERİ
|
Ahmet Emin ŞAHİNER
Esra AKYOL
|
35
|
DİL VE KÜLTÜR AKTARIM ARACI OLARAK DEYİM, ATASÖZÜ VE KALIPLAŞMIŞ SÖZCÜKLERİN ŞARKILAR YOLUYLA YABANCILARA TÜRKÇE ÖĞRETİMİNDE KULLANILMASI:
BARIŞ MANÇO VE TARKAN ŞARKILARI ÖRNEKLERİ
|
Esra AKYOL
Ahmet Emin ŞAHİNER
|
36
|
Yabancı Dil Olarak Türkçe Öğretimi Ders Kitaplarındaki Metinlerin Değer Aktarımı Açısından İncelenmesi
|
İlhan ERDEM
Niymet BAHŞİ
|
37
|
YABANCILARA TÜRKÇE ÖĞRETİMİNDE İSİM ÇEKİM EKLERİNİN KULLANIMI ÜZERİNE BİR ARAŞTIRMA
|
Nesrin SİS Bahtiyar BAHŞİ
|
38
|
YABANCI DİL OLARAK TÜRKÇE ÖĞRETİMİNDE AZERBAYCAN UYRUKLU ÖĞRENCİLERİN SESLETİM SORUNUNUN İNCELEMESİ
|
Faruk SADIÇ
|
39
|
YABANCI DİL OLARAK TÜRKÇE ÖĞRETİMİNDE TÜRK KÜLTÜR AKTARIMI AÇISINDAN POSTER VE AFİŞ KULLANIMI
|
Emine Şarkışlalı
|
40
|
YABANCI DİL OLARAK TÜRKÇE ÖĞRENEN ORTAOKUL 8.SINIF ÖĞRENCİLERİNİN KELİME BİLGİSİNİN OKUMA VE DİNLEME KAYGISINA ETKİSİ
|
Ayşe Ateş
Niymet Bahşi
|
41
|
TÜRKÇENİN YABANCI DİL OLARAK ÖĞRETİMİNDE
A1 DÜZEYİ DERS KİTAPLARINDA DİL BİLGİSİ-GÖRSELLİK İLİŞKİSİ
|
Rifat ERAVŞAR
|
42
|
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRMEDE EDEBİ METİN KULLANIMI
|
Murat Sami TÜRKER
Sümeyra AYIK
|
43
|
YABANCI DİL OLARAK TÜRKÇE ÖĞRETİMİNDE
DİL BİLGİSİ ÖĞRETİMİNİN ÖNEMİ
|
Hanife GEÇİM
|
44
|
YABANCILARA TÜRKÇE ÖĞRETİMİNDE KULLANILAN ŞARKILARIN İÇERİK BAKIMINDAN İNCELENMESİ
|
Betül KARAGÖZ
Vahap GÜLDALI
|
45 |
HAYDARÂBÂD SALAR JUNG KÜTÜPHANESİNDEKİ TÜRKÇE-FARSÇA ÖĞRETİMİ İLE İLGİLİ YAZMA ESERLER ve BU ESERLERİN DİL ÖĞRETİMİ YÖNTEMİ ÜZERİNE DÜŞÜNCELER |
Turgut KOÇOĞLU |